image_horizon_zero_dawn-28640-3283_0001

E3 2015: Trailer Summary (Changer)

Electronic Entertainment Expo 2015 je úspěšně za námi a jako ostatně každý rok, vyskákala na něm hezká řádka debutových oznámení a nových trailerů. Vybrali jsme ty nejzajímavější, které podle nás stojí za nejen pár minut obětovaného času, ale často i za zařazení jejich her na osobní radar.

I když… vybrali jsme… Poté, co jsme zjistili, že se s kolegou zásadně neshodneme, docházíme k závěru, že bude bezpečnější, pokud si každý sestavíme svůj vlastní osobní top ten. Nebo, v mém případě, top seven plus tři.

Za svůj list podotýkám, že vybrané trailery vybírám pro trailery samotné, ne pro to, jestli si danou věc fakt tak moc chci zahrát. I když nebudu popírat, že se některým povedlo nalákat mě i k tomu. Seřazené jsou chronologicky.

Tom Clancy’s The Division /Ubisoft Massive, Multiplatform/
Tenhle titul loni mému osobnímu best of listu bezkonkurenčně kraloval. Letos se houpe až na chvostu, protože release date v závěru platit může, ale taky vůbec nemusí, a navíc budování příběhu a atmosféry je sice krásná věc, ale trochu se míjí účinkem, pokud je prováděné pro multiplayerově orientovaný shooter, kde vám nejčastějšího společníka místo narativu bude dělat náctiletý Američan s přemírou cukru v krvi.


Mass Effect: Andromeda /Bioware, Multiplatform/
Letos se mi do seznamu neprokousal obvyklý offender, co se anachronistické hudby týče, ale zcela nečekaně ho zaskočí nový Mass Effect („Worst part about deep space are old radio stations from 200 years back – gosh, we were idiots.“). Údajně zachycený in-engine a s prvky reprezentujícími finální gameplay. Že umí nový biowarovský engine vykouzlit kardinální scenery porn jsme zjistili už v Inkvizici. Teď stačí počkat, jak se povede příběhovému oddělení vyplnit tu Normandy-shaped hole, kterou po sobě nechal Commander Shepard. Nový protagonista zatím sice ani nenaznačil, co od něj (a let’s face it, nejspíš i ní) můžeme čekat, ale má do začátku alespoň slušný gear.
N7. Mako. Omnitool. …jetpack?


Unravel /Coldwood Interactive, Multiplatform/
Pokud jsem něco od EA v jejich záplavě naháněčů míčů různých tvarů nečekal, tak rozhodně ne roztomile nervózního developera z maličkého severského studia, který se sebejistotou panice na prvním rande ukazuje na velké stagi světu malou roztomilou kreaturku, do které vypadá, že nalil duši. Jsem sice opatrný, protože obdobně lákavě loni vábil Microsoft na moonstudiovského Oriho (a jeho úspěch, coby cynický parchant, vidím za tím, že EA něco takového ve své záplavě sportů prezentuje), ale do určité míry se zapálené nadšení Martina Sahlina pro jeho malý vlněný pet project podepsalo i na mě. Unravel mi na watchlist rozhodně půjde.


Star Wars: The Old Republic – Knights of the Fallen Empire /Bioware, PC/
Pokud je pro developera něco vždycky dobrý nápad, tak svěřit své cinematicy do rukou Axis Animation (Halo: Spartan Ops), případně, jako to udělal Bioware s novou expanzí The Old Republic, Blur Studios. Protože Blur Studios umí. Technicky vymazlený a konceptuálně solidní story trailer je nejen dobrou připomínkou, že svět jedné předaleké galaxie nabírá s nadcházejícími filmy další dech (a stále existuje), ale láká do něj zpátky. Kazí mu efekt jedině to, že bych byl sakra zatraceně radši, kdyby lákal na příběhovou singleplayerovku, abych mohl konečně z pomyslného trůnu Star Wars her sesadit The Force Unleashed.


For Honor /Ubisoft, Multiplatform/
A bludišťáka za cool nápad pošleme letos Ubisoftu. 4v4, případně 4v-whatevernumberNPCmobsare shootery nejsou žádná novinka. Kooperativní dějepisné rubačky, které vypadají dobově přesně, to už je jev výrazně vzácnější, zato o to více vítaný. V kombinaci s výborně sestříhaným trailerem (nedivil bych se, kdyby pod ním byli taky podepsaní hoši a děvčata z Blur Studios) nasazeným do hudby Atanase Valkova je to přesně to, čím se hezky rozproudí adrenalin na začátek konference. A následující živé demo taky nebylo špatný krok.


Horizon: Zero Dawn /Guerrilla Games, PlayStation Exclusive/
Pokud bych měl některý z trailerů vyzdvihnout jako best in show, je to právě Horizon. Splnil do puntíku všechno, co trailer splnit má. Přišel s novou neznámou látkou, dokázal ji poutavě přiblížit a nastínit směr jejího ubírání, aby následně okouzlil vizuální pornografií prvního řádu (byť si říkám, že by game developeři měli přestat ten Weismanův Svět bez nás šňupat ve velkém) a vyrazil dech menším genretwistem. Nikdo by se nezlobil, kdyby trailer končil tady. Jenže Guerrilla Games se rozhodli pokračovat a ukázat nesestříhaný a velmi sympatický gameplay. Tohle je jediná hra celé konference, kdy jsem po shlédnutí traileru nadšeně pískal „Tohle chci.“

Gratuluju, Killzone boys, pomyslná trofej za nejlepší trailer E3 míří k vám.


Uncharted 4: A Thief’s End /Naughty Dog, PlayStation Exclusive/
A co by tak v mém případě mohlo osobní list uzavírat, než nové Uncharted? Příběhově orientované hry mají tu sprostou výhodu, že eskapády jejich hrdinů bývají zábavné nejen na hraní, ale i na pohled, a tak můžou živé tech demo (opět prezentované gameplay directorem Brucem Straleym, který výjimečně nezemřel, zato si absenci game-over kompenzoval tím, že si vzal špatný ovladač, takže demo startovalo dvakrát) velmi snadno prodávat jako trailer. A ono to funguje. Dokonce skvěle. Nate nezavře klapačku a jeho party banter se Sullym zatíná drápek přímo tam, kde tuší nostalgii po „starém, dobrém, totálně awesome a Indiana-Jones-like Uncharted.“ A míří přesně.

Vyčítat můžu jenom to, že prodlouženou closed-doors verzi si nechali Naughty Dogové pouze pro zvané. Come on. Mně se po Eleně stýská taky…

Edit: A o pár dní později Naughty Dog pouští do světa i prodlouženou verzi pro tisk.


To je vše, přátelé. Shrňme si ale na konec ještě ty, které jsem do svého toplistu původně zařadit chtěl, ale nakonec mě odradil právě trailer sám:

Deus Ex: Mankind Divided je stále hrou, na kterou se těším (byť si říkám, že by možná nebylo od věci prokousat se nejdřív ke konci té předchozí…), ale Expo trailer zklamal. Namlsaný vynikajícím pár týdnů starým debutovým cinematic trailerem jsem čekal, že si Square Enix to nejlepší schová právě na E3. Byť oceňuju snahu ukázat i nějaký gameplay, radši bych viděl full-on gameplay demo. Sestříhané je to ani tak, ani onak.

Assassin’s Creed: Syndicate. Kdo se dvakrát spálí, byl by blbec, aby tu pazouru strkal do ohně ještě jednou. Ale i když jsem neměl v úmyslu dát hře šanci, dokud mě nezasype čajovými sušenkami a nesplní sliby pět let dozadu, na trailer jsem se těšil. Pokud totiž Ubisoft v něčem vyniká, tak vyrábět outsourcovat práci externím studiím, které jim vyrobí výborné bojově laděné story trailery, ideálně v podkresu anachronistické hudby. I tentokrát jsou bojové scény na jedničku. Bohužel se někdo progresivně neinteligentní rozhodl, že nechá Jacoba otevřít hubu…

The Last Guardian je nakonec překvapením i pro mě. Jakmile na konferenci Sony vylezla první šedivá pírka, psal jsem si trailer na seznam, jenže… pak se jaksi nic nedostavilo. Žádné nadšení, žádná skepse. Po letech slibování a odkládání jsem totiž zjistil, že jsem vůči šarmům přerostlého psogryfa, jakkoli je ta bestie jinak odporně roztomilá, dokonale imunní.

To je za mě z letošní E3 všechno. Jestli se se svým výběrem přihlásí i Krtek je ve hvězdách, ale prozatím můžete hádat, jak hezky jsme se neshodli.

Changer

Changer

Autor je multiplatformový hráč, komiksák a příležitostný novinář.
Changer

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *